Photobucket Photobucket

pose weyh pose weyh

assalamualaikum!
yeay..aku sedang berpose..alhamdulillah..tadi mak kejut tulun beliau masok..tpi  aku tak tulun satu pong! bwuah bwuah bwuah...aku tulun kupas buah untuk aku makan..but btw aku tulun la jugak teman mok aku masak..kire ok lah tu..ho ho ho..ok! perkara yang aku nak buat sepanjang 30 hari berpuasa ni insyaallah la aku wat..

1.aku nak baca al  quran sampai abes..ayah aku suruh start dari awal..tapi aku just contunue dripada y aku dah baca sebelum ni iaitu juzuk 3..kene maen cilok sikit lagipon aku perempuan..incase aku tokleyh mengaji sbb hal tertentu tu..takut banyak terskip mengaji..ayoh aku senang la..mmg kompem la hari2 dia boleh
mgaji..hehehe


2.erm kalau boleh aku nak buat satu drawing satu hari..bwuah bwuah..berangan je lebih..harap2 dapat la 30 keping bulan puasa ni..kumpul banyak2 baru syok!

untung2 boleh wat galeri aku sendiri..


              ok!



stop berangan kak ude!





3. aku nak kumpul duit..daripada apa?ting! daripada adik aku .. aku
  gue jeles nengok adik aku asyik2 dapat duit belanja..aku nok gok!
so satu hari tu aku pikir macam mana nak cekau duit beliau..then..toink toinkkkk
aku dapat idea..adik aku wajib bayor aku seringgit seminggu kalau aku gosok baju beliau..selama ni mak aku yang gosok baju beliau..so aku kesihan dgn mak..then aku wat la peraturan bernas ni..mcam killing two birds with one stone la gamoknya..so seminggu aku dapat 2 ringgit sebab adek aku kembar..dua2 pemalas nak gosok baju...bwuah bwuah






4. aku nak buat bisnes! ni sumber pendapatan aku yang ke 2..ye lah..aku nak kerja mak tak kasi..terpaksa cari jalan len..bisnes apa meyh? bisnes jual kuih rayo le..teheeee..kuih yg aku nak jual uh kuih popia kecik..
kuih ni aku nak buat rentetan daripada arytuh ..mak ada beli kat pejabat popia ni..tpi seriosly tak sedap langsung..beliau tak isi inti pon..kurang masin punya penjual! benci aku..


5.then aku nak manyak2 berzikir

eh..aku tak guna yang ni..bising..nanty semua orang dengar



eh aku tak guna yang ini jugak..tu pak cik tuh yang guna..bukan tangan aku la..aku takut aku lupa berapa dah aku zikir kalau guna yang ini



tadaaa! aku guna yang ni la..tak bising..tan nyanyuk..eheeeee..aku beli kat uia ni..masa majlis talakin..korang belia la jugak..10 hinggit je pon..



6.then aku nak manyak2 kali pergi masjid..
tapi aku nak pergi masjig GITAK..masjid MUHAJIRIN banyak taik cicak..tak selesa..ceh pemilih an..lagipon masjid GITAK  imam tuh bace sedapp banget..orang perempuan ramai banget..tempat uh selesa banget..kipas banyak banget..thats y aku suka solat disitu..tenang seyh

7. aku masih  meneruskan misi kuruskan badan aku..weh..aku tok larat doh nengok kegemukan aku nih..
so mase bukak pose makan cket takyah nasi2 bagai..masa sahur makan sikit jugok..bwuah2..kalu tak menjadi jugak..misi ni kan ditransfer kat uia gombak nnty..aku nak swimming2 bnyok2 kali..ahahhhh




muga2..misi2 bagai ni berjaya dilaksanakan..aamiinnn..misi2 kamu pula apa dia??? share2 lah dengan kameq!




4 comments:

  1. hehehe....gud luck keyh kak ude..:)
    semuga baik dlm n luarnya...

    ReplyDelete
  2. aminn..begitu juga jannah..eheee

    ReplyDelete
  3. haaa,chiok k.ude..
    smoge dapat capai smue tu ea..^_^

    ReplyDelete