pakai tudung vs tak pakai tudung



"orang pakai tudung labuh bukan nak senyum pun kalau orang senyum kat dia"

"orang pakai tudung labuh kadang2 tak freindly langsung"

"orang pakai tudung ustazah lah"

"kalau saya tak pakai tudung pun ,bukan lelaki nk tengok saya"

eh eh eh

24:31

And tell the believing women to reduce [some] of their vision and guard their private parts and not expose their adornment except that which [necessarily] appears thereof and to wrap [a portion of] their headcovers over their chests and not expose their adornment except to their husbands, their fathers, their husbands' fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers, their brothers' sons, their sisters' sons, their women, that which their right hands possess, or those male attendants having no physical desire, or children who are not yet aware of the private aspects of women. And let them not stamp their feet to make known what they conceal of their adornment. And turn to Allah in repentance, all of you, O believers, that you might succeed.

kan? dah terang2 ALLAH suruh perempuan beriman tutup aurat

tak kesah lah orang tak pakai tudung tu friendly ke,mulut baik ke,bersopan ke,ada adab ke,,

tapi kebaikan diorang bukanlah menjadi backup untuk tidak bertudung

sebab menutup aurat tu hukunnya wajib,perintah ALLAH
kitakan ISLAM

jadi sila rasa bersalah kalau tak pakai tudung,tak tutup aurat,sila sila sila dan sila :)


pst: maaf kalau ayat saya agak kasar,insan biasa.tak reti menyusun kata

kadang2



kadang kadang
aku ini seorang yang kadang-kadang.aku bukan selalu.aku bukan tidak selalu
aku cuma.. kadang-kadang
kadang-kadang aku suka dia.
kadang-kadang aku suka mereka.
kadang-kadang aku suka si aku.
kadang-kadang aku suka makan bersama hanya mulut aku dan tangan aku
aku tidak perlu teman,cakap mereka,tawa mereka
aku perlu berkata sendiri,bermadah sendiri,berpikir sendiri
kadang-kadang sembunyi tempat aku.sembunyi aku dari kota dusta.sembunyi aku dari teman senang,sembunyi aku dari sibuk projek
kadang-kadang aku suka tidur dimana saja
di kereta, di pejabat, di kelas.
mata dikatup tanpa dipinta,aku lemah menolak tolakan kelopak.maaf aku
maaf aku.maaf pada yang malu kenali aku..itu aku.kau pergi jika malu.u tak tolak.pergi saja






erti hidup pada akhowat itu





semakin difahami..


hidup mula mencari ILLAHI..


hidup mula mencari SYURGA..


hidup mula berpegang kitab quran


hidup mula mencari hadis


hidup mula mencari sahabat,bukan kawan,tapi sahabat jitu


hidup mula faham..jika dikejar itu dunia,jika dikejar itu martabat,jika dikejar itu pangkat,jika dikejar itu wang...... ........ ....... maka sempitlah hidup,larilah hidup.....buta kita akhirat kelak



bila besar,erti kental semakin dimengerti..



K.E.N.T.A.L


kentalnya si dia bilamana bicara dikatup

kentalnya si dia bilamana pandangan dilarikan

kentalnya si dia bilamana nafsu dikawal rapi

kentalnya si dia bilamana alasan diminima

kentalnya si dia bilamana puasa diisqamahkan

kentalnya si dia bilamana sunat dibanyakkan

kentalnya si dia bilamana kebaikan dirahsiakan

kentalnya si dia bila hati dijernihkan

kentalnya si dia bilamana aurat terpelihara

kentalnya si dia bilamana berhijrah dan berhijrah lagi

kentalnya si dia bilamana MUHAMMAD dijadi ikon

kentalnya si dia bilamana erti cinta dimngerti

kentalnya si dia bilamana akhowat sejati menjadi sasaran

kentalnya..ya itu kental..itu baru kental dear :)











first day kerja

ya,,saya yang berumur 20 tahun akhirnya berjaya kerja..banggajap

alhamdulalillah..mungkin juga berkat tak tidur lepas subuh 3 4 hari ni,rezki digapai gapai di genggaman

kerjanya senang je..eh susah la..penat..kerja jaga koperasi ni penat lah..sebab ni punya koperasi manyak barang kot! siap jual cheese cake,jelly drink,air tin,cupcake,pizzaa bagai2..dah la mahal2

aku tak paham nape bebudak ni sanggup beli mashmelloq y kemotek je harga dak la singgit 3o sen..

rupenya bebudak sini kayo2 blako..no wonder laa..bawak duit siap 50 hengget bai! terkentut aku tengok!

masalahnya,ada pulak pesen budak comel ..kecik paras lutut aku kot..depa ni tak reti kira duit plop..duit ada 70 sen nak beli air singgit lebih la..cupcake singgit lebih la..las2 aku guna duit aku belanja dworang..ALAMAKKK POKAIII LA DUA  MINGGU LAGIIII..


yang paling tak boleh belah bila kena potostat depan belakang..dah macam add math tajuk probability dah aku rasa susah dia nak potostat..haha..btw i love it!