kakak saya

cantik.bijak.alim.tudunglabuh.kaya jpa.dah ada pakwe.sekian

ok..keluar ngan kakak best kot!
dia belanja makan
dia belanja kasut
dia bawakkan kereta
dia cerita tu ini
dia sama2 penakut anjing,kucing,monyet,serangga..sama je kami

akak cakap

"muka ni kene jaga.."

saya cakap "takmo la..nak2 kahwen nanty kak ude jaga lah.."

akak "..haaa tgok tuh..ALLAH bagi muka kita cantek,licin,gebu..tapi kita selek tangan kotor kat muka,tak jaga muka langsung,tak hargai apa ALLAH bagi.."

saya "...errr..ooo...so kak ude kene bawak la segala datuk nenek cream kat studio,tak sempat nk letak kat bilik uii,.."


.................................


akak

"kita sekarang nih dah kena doakan  jodoh kita..muga2 kita dapat jodoh yang baik2.."

saya
"untunglaaa awak dah taw da jodoh awak..kak ude ni nak cilok mane?.."

akak
"awak masuk usrah ape?.."

saya
:kak ude masuk usrah under VIM tuh.."

akak
"masuklah under akram..then masuk baktis siswa.."

saya
"mende plop tu.."

akak
"nanty orang2 alim yang slalu pergi usrah tu akan pilin org2 dri baktis siswa ni."

saya
"erkkkkkkkkkkkkkkkkk...takut..karuti"

..............................................

tadi ada anjing bawah kereta kami,,anjing tu sedap je tido..saya dan kakak menyorok belakang tembok intai2 anjing tu dari jauh,,BAPOK DEBOR..kami bunyikan siren..anjing wat dunno..kental kot anjing tu..


las2 kami tumpang kereta akak mane ntah,then suruh dia berhenti depan kereta kami,then bukak tingkap,baling batu banyak2..oke fine dgn tenangnye dye lari,,penat aku berpeluh takut..


#KAMI DARI DULU TAKUT ANJING



No comments:

Post a Comment