me and you



'The happiest moments when we all pray together,hug n kiss and apologise each other'

read  MATHURAT,it doesnt takes lot of your precious time

bulatan gembira



"nak share..nak share..malam tadi ada tengok video,video ni tentang hidup..kita hidaup macam mana?
bangun pagi,mandi,solat,belajar,makan,kalau rajin baca quran..tapi apa sebenarnya tujuan kita hidup?
"dan KAMI tidak menciptakan langit dan bumi serta apa yang ada diantara keduanya hanya untuk main-main"
"tujuan kita hidup 2 sahaja..beribadah..dan khalifah.."












"pakai tudung bila balik kampung sebab aurat dengan pak sedara dan sepupu2..nenek cakap 

'kau tak panas ke pakai tudung dalam rumah'

tapi itu kan aurat,tidak mahu mengecewakan nenek,saya pun balik kampung bila mana sepupu2 tiada"












"aurat,tutup la,pakai tudung yang menutupi dada,pakai stoking,handsocks,inner.."











"kak laili (akak usrah) dah nak graduate,siapa akan sambung jihad beliau? kalau bukan kita siapa lagi? kita tak risau ke attitude2  junior2 kita? perubahan perlu ada untuk ke situ..."









"kita dah besar..perlu doa tentang jodoh,yea tak dapat yang perfect pon tak apa..asalkan lelaki yang sentiasa ingin menambahkan iman dan membawa kita ke syurga"











"sunnah nabi,bila nabi makan,jika lalat masuk ke dalam makanan tuh,nabi celup lalat tu dan makan makanan tu,ada tak kita buat sunnah yang semudah ini?.."













"bila kita baru balik dari  solat di masjid..kita ternampak orang buat maksiat..apa tindakan kita? adakah kita jeling? sebenarnya tak perlu jeling..jelingan itu mencerminkan diri kita di hadapan mereka..kita hanya perlu beri salam dan beredar dengan senyuman.."



from ~kak ida,ina,fifi,laili, n me



untill then,insyaALLAH




















No comments:

Post a Comment