Photobucket Photobucket

seconD dAy ....4 jam naik..3 jam setengah tuwonn

ary ni laa ary dup dap dup dap skit..mane tak nyerr..nak daki gunung mak oiiii...tkott oii..malam uh da trbayang2 daa..larat ke kami? ermm ..sebelum naek uh..kiteorg strecthing2 sket2..senaman itu ini...cm skolah2 dulu..patu masuk laa kami 11 org ke hutan tuh,,

about 5 minutes, pAnCit!! NELL da jeritt 'BERHENTTIIII' kiteorg pon rse penat daa..rest laa kejap..maner tak penat..ni bukan cm naek bukit pelindung uh..y jalan tarr jer manjang..nih gunung y penuh ngan akar2.kayu2 licin..aduyai

kami teruskan perjalann..then kasut tikah plak trcabut tapaknyer..perrrr..cian tikah..then,sumone nak p toilet plak..skit perut..mcm2 kes..maner ader toilet dlm utan nih..then cik hisyam tye laa'sape bwak wet tisu? saye ader pesan suwoh bwak tisu' kiteorg ponn diammm jer..tak BAWAKKKKK..aku un ckp laa..bawakk tisu..nnty kiteorg WeT kan tisu uh..dye un ckp maner boley..nnty hancuss laaa oi..haha..aku trsenyum dlm aty..cumel btoi,bru bpe minutes da byk masalah..rse kelakar laa kite nih..naseb cik hisyam penyabar orgnyerr..mak plak sebarkan propagaNDA ckp dye tegas laa..garang laa..mule2 scary gak tgok muke dye..tpi dye baek jer..aku tggu tikah tok bela kasut..y tak skit perut g teruskan pjalann depaa..baiki punyer baiki las2 tak rety..las2 tikah cbot jerr tapak uh..pkai kasut without tapak sudaa..hihihi..

then kiteorg jalan laju2 nk kejar dworg kt depan..ontheway uh nmpak nenek n pak nek y dah tua daa..masih larat naik..tpi dworg tak nek cmpai puncak..maner laa larat..but yet depaa still trying nek gunung..mmg salute larh!

3o jam berlalu~ MAKKKKpenatttttttttttttt..
sumer kata2 smagt un keluak
en hisyam~kt atas adaa mcd..triple cheese burger

niel~ kat ats ada abc ..yeah!

aku~ kat atas ada pure architecturee..cepat kak ude..u can grab it!

knana..k.iman~ 4 plattt...cess

kami un naik laa dgn angan2 trsendiri..ader plakk tgge 90 darjah..cess ..debor giler2..ni bukan tgge y gune simen uh..tgge cm helikopterr laaa..tkut gaak..prjalnn sterusnyer un ader tangge..ade lagi tgge..pas ceroh ader tgge,..

about 2HOURS later..kiteorg mghadapi cerun y sgt2 cerun lgi cerun dan sgt laa cerun..bpe byk cerunn daa..tpi mmg cerun pong..tu y mmbuatkan kaki ku cramp..oh mY GOD!..ya ALLAH..ni laa fes tyme wse cramp..tok penoh rse sakit gini gayo..kiorg un rest laa kt pondok sat..cik hisyam suroh tegakkan kaki..TAK NAKK! SAKIT laa..saye tak nak jugak..mmg lmbt aku tgakkan kaki..then lepass tegakkan kaki..rse..aikk..cm daa ta sakit..hihihi..isi minyak pnas skit..jap bukan sikit..kak iman isi byak gilerrrrrr...las2,.wse panas wehh..panaasss.....bgaatt..patuu ilang..then truskan prjalann..sebenarnyerr..dah tak larat..rse putus asa..naseb ade pidah(abang)..dye tlg angkt kan aku bile penatt,..hihihi..tpi y pling mmbanttu is ALLAH..DIA y banyak sgt tlg gua..
kalu nak hadapi sesuatu y susah..kiter ckp ALLAH..ALLAH...selawat ke atas NABI..mmg byk mmberi kite keyakinann..seyess..percayalann ladies n gentlemen..

then potpetpotpett...sampai..japp sebelum smpai uh..aku cramp lagiiiiiii..
aii laa naseb..dah laa mser uh kene lompat naek ke atas..cmner nak lompat kalu kaki cramp? hah?
kuatkaqn lgi smgt....las2 nek jugakk..alhmdulillah..kiteorg da smpai puncak..NUR EZZATI ADNAN akhirnyerr berjaya! hihihi..yeaa..alhmduulillah..syukur sgt2..unbelievable..

kiteorg pon brgmbr laa sakan2 kt atas uh..tgok pemandagn ciptaan ILLAHI..then ..makan..sembhyang..tyme sembhyang uh..hanyar nak jimat air nyerr..hahaha..nk minum utk twon nanty..copp turon? tkottt nk turoonn..hanya ALLAH y Taw betapa tkotnyerr aku n knana nak twon..kiteorg nih gayat mayat tgok bwah..even nak nek tgge kt dlm umah un tkowt wehhh..helikopteerr plis save us! we r in dangerrr.! maser tuh mmg brhaarp ader helikopterr..kuikuikui..harapn hye tggal harapan..hampeh tol!

dah laa sumthingg y memalukan jiwa ragaku telah berlaku semasa naek gunug tdi..aku unn twos turon cepat bgi mgelakkan sesuatu y lagi2 memalukan itu diketahui org ..cess..keskemaan plak..maaf la..kuikuikui..then aku un turun laa bwah dgn cepattnyerr..tron sgt besh..sbb cepatt..hahaah..ta penat sgt..dah tak benti2 dah cm naek tdi..pulah tuh aku pkai bandage..da tak cramp r..cumer nell uh..maser daa nk dekat cmpai tiber2 diye keemooann..dye marah2 gunung sntubong sbb mmbuatkan dye penat..mcm2 bnde kluar..lawok plak..aku y dok blakang dye trgelak2..kiteoorg jln brdua jerr..kanana n abang dah kat depan..k.min..kak iman ..kak shud n tikah msih dibelakang sanee..debor gakk sbb mcm2 bunyi weiii..bunyi binatang pe ntah..aduyai..las2 dgr bunyi jalan raya dah..huoorayyyyy,,tu tndernyerr,,nak cmpai daa
tiber2 nell dah trsembam kt bumi..dye da nangess sbb trsgt penatt..da cmpai daa syg oii..ke depan skit jer g..100 meter g syg..aku un tolak2 dye..kiteorg un cmpai laa ke kete innova uh..aku un tros mggapai air masak..tu jer y aku pikir..hahaha..selamat smpai


ni laa muko penat2 blako..ni belum cmpai puncak g..tpi y laki steady jepp.ciap tak minum air pon..jelesssss

ni laa tNGGE 90 darejah tuh..perhh naekk mmg agak senang..tpi bile twonn..hanye ALLAH y taw..gaYAAAAAATTTTTTTTTTT..cmpai knana nanges..da laa tgge ni goyang2..gap antara tgge n tgge pon jauh..cmpaii tuttttttt..secret




ni laa gunung santubong...gunung y akan kami ingati selaluu

No comments:

Post a Comment